Ik denk het verschil
Dat mensen met Downsyndroom tot veel meer in staat zijn dan menigeen denkt, bewezen Daniël, Bas en Wout de afgelopen maanden. Deze drie Groningse jongens met Downsyndroom bedachten onder begeleiding van Jaïr Wassink een indrukwekkende reclamecampagne. Aan de hand van het door hen bedachte thema 'Ik denk het verschil' presenteren ze hun kijk op het leven. Doel het verbeteren van het imago van mensen met Downsyndroom.
De drie jongens bedachten de campagne helemaal zelf. Via brainstorms met woordenwolken en moodboards, kwamen ze tot een serie advertenties met pakkende boodschappen. Het idee voor dit project komt van de 31-jarige Jaïr Wassink. Hij studeert hiermee af aan de Academie voor Popcultuur in Leeuwarden. Hij licht toe: ‘Nu worden mensen met Downsyndroom eigenlijk bezig gehouden, terwijl ze volgens mij de huidige maatschappij veel meer te bieden hebben.’ (tekst: Pierre Carriere)
- Aangemaakt op .